fredag 22. mai 2009

oppdatering fra australia

det begynner å bli en stund siden jeg sist skrev, men nå som mamma er her føler jeg liksom jeg har mistet min største bloggfan så ser ikke helt poenget i å skrive mer. hvertfall ikke så ofte.
nå som det er sagt vil jeg informere de gjenværende leserne hva som har skjedd.

som dere alle antagelig har fått med dere har jeg nå fått besøk av mamma og arve. møtte dem på selveste 17.mai i sydney. jeg landet i 3-tia og sjekket da inn på HOTELLET! jadda, hotell! med stor dobbelseng og greier. så jeg koste meg godt mens jeg ventet på at klokka skulle bli 8 slik at jeg kunne møte dem på flyplassen. det var et gledelig gjensyn. mens jeg ventet i ankomsthallen ble jeg litt bekymret og redd for at jeg ikke ville kjenne dem igjen, men det var ingen fare, jeg gjenkjente dem på lang avstand.

mens vi var i sydney tok vi flere turer til andersens iskrem. vi besøkte selvfølgelig kings cross, den botaniske hage, darling harbour og sist men ikke minst oprahuset. jeg har også funnet ut at mamma og arve har en stor fascinasjon for alt det står australia, evt har kenguru eller krokodille på seg. og jeg mener alt! det er suvenirbutikker overalt og de blir like begeistret hver gang. personlig er jeg ikke så veldig stor fan av suvenirer, jeg føler jeg har sett nok av dem iløpet av oppholdet i oz.

vi dro fløy opp til cairns på onsdagen og skal være her til i morgen. da kjører vi til mission beach. vi hentet leibilen i dag, og den er fin dere! ikke noe tull der i gården! og den skal leveres tilbake 2.juni i brisbane.

i dag kjørte vi til regnskogen og fikk tatt noen bilder. på tilbaketuren stoppet vi i port douglas for lunsj og tilbragte noen timer på stranda. etterpå kjørte vi til et sted der de har krokodilleshow med mer. vi kjørte båt og så på at de matet krokodillene. spennende. og så på at koalaene ble matet og fikk til og med klappet den på ryggen. nå venter vi på at tørketrommelen skal bli ferdig også skal vi ut å spise middag (på restaurant) og deretter shoppe litt.

jeg må si jeg liker denne rikmannsstilen vi lever. kjære vene. bo på hotell og spise på restaurant hver dag er virkelig luksus! vi lever som kongelige. jeg har ikke spist nudler på ei uke! tenk på det! på hotellet vi bor nå har jeg fått dobbelsenga for meg selv mens modern og arve sover på enkeltsenger. haha! jeg syntes oppriktig talt jeg fortjente den. sengene jeg har sovet i de siste 10 månedene kan ikke akkurat kalles behagelige. i cairns er det jo også sol! og det er deilig det. jeg håper bare brunfargen kommer tilbake. jeg kan ikke dra tilbake til norge og være blekfis, det er ikke akseptabelt.

1 kommentar:

Søsters 1 sa...

Hei, Stinemor!
Så du mener det bare er mamsen som er din største bloggfan....???? Hva med meg da? Jeg er innpå hver dag for å se, men jeg må si jeg har blitt skuffet hver dag nå i lengre tid....
Hører dere har det fint, får mld fra mams hver morgen, så nå trenger jeg ikke stille vekkeklokka... I går ettermiddag kom DEN haglskura!!!! Det var 34 grader i sola, plutselig ble det helt svart på himmelen og så smalt det! PANG!!!! Hagl store som klinkekuler, og det vara lenge! Lyna og tordna som bare det! Skulle kjøre MJ til Sivert, og vi venta litt for å se om det ga seg, men det gjorde ikke det, så vi kjørte...fant ut at vi var jo trygge i bilen mens det lyna! Da vi kom neom Brækka slo lynet ned rett foran bilen, kjente at det "prikka" i huden...da var det sikkert bra at vi satt i bilen... Mj låg over til Sivert, så nå er det bare meg og pernille som skal spise frokost. Atle har gått ut for å så ferdig det han begynte med før haglskura kom... Pernille skal på fotballcup på byafossen i dag! Men du Stinemor: Fortsett å skriv på bloggen!!!!! Jeg er MINST like stor bloggfan som mams! Klem :)