søndag 10. mai 2009

helg, fyll og ut med jentene

helga her har i grunnen vaert noksaa lik alle helgene som har passert siden jeg kom til australia. har gjort det vanlige og litt til, noe som i bunn og grunn betyr feste. la meg ta det i kronologisk rekkefolge og derfor starter jeg med torsdag.

torsdag er jentenes kveld, gratis sjampis og billige drinker. derfor ble det naturlig aa ta turen til barkley. gjengen som dro ut var jeg, lucie, mathilda og mathildas venn som jeg ikke husker hva heter. paa barkley motte jeg marge, ei som bodde i the terraces, saa vi sladret litt om gode gamle tider. vi tok tidlig kveld og var da litt fornuftig.

fredagen startet rolig og etterhvert som kvelden naermet seg ble bordet fylt med ol, vodka og diverse. det var flere som tenkte seg ut paa byen, saa jeg, fay, katie og paula tok paa finstasen og var klar for en helaften. jeg maa si at det aa pynte seg opp med disse jentene er en opplevelse for seg selv. hele seansen fra vi kommer ut av dusjen og til vi faktisk er klar tar nesten 2 timer. alt maa vaere perfekt! men jeg synes det er morsomt. jeg har aldri vaert ordentlig jente jentete og det gjor seg med ei forandring. problemet er bare at klessutvalget er noksaa begrenset og ejg har saa og si ingen ordentlig fine klaer, i motsetning til disse jentene som har klesskapet fullt av sko, kjoler, skjort osv. det jeg synes er fint da er at man kan laane klaer og staesj fra hverandre, ikke at jeg har saa mye aa laane bort men. uansett, da vi endelig var oppstaset tok vi taxi til fitzroy street og tok en liten pub crawl. det var veldig trivelig! noen ganger er det godt aa vaere ute med bare jenter. paa hjemveien stoppet vi paa ei burgersjappe for litt nattmat. nam! og deretter bars det hematt og til sengs.

paa lordag dro jeg med jentene til chapel street for shopping. men forst dro vi til ei tattoo sjappe. fay har tegnet ei tatovering selv og hun ville forhore seg angaaende pris og diverse, hun booket time neste fredag, saa det spors om jeg ikke blir med for aa se hvordan hun klarer seg. chapel street er full av second hand shops, noe som betyr billige klaer, billige sko. vi vandret rundt hele dagen og jeg kom hjem med ei ny dongeribukse, altsaa ny for meg. da det naermet seg middagstid dro vi til en kinesisk restaurant og hadde et nydelig maaltid.
paa kvelden dro vi selvfolgelig ut paa byn igjen, og da var det det samme styret for aa gjore seg klar nok en gang. vi dro til robarta hvor vi fikk gratis inngang og gratis drinker (kjekt aa kjenne en som jobber der). vi var mange som dro ut, nesten samtlige av de som bor oppe pluss meg. dette var en konge kveld! virkelig klasse.

sondag var katie, josh og gavins siste kveld i melbourne, saa de hadde en liten farvelfest hjemme. de dro i dag for et par timer siden og det var en taarevaat avskjed. jeg begynner aa bli lei av alle disse avskjedene og det er alltid trist. jeg hater det! jeg tror jeg blir pent nodt til aa reise rundt i europa for aa treffe igjen noen av de jeg har mott. jeg maa overbevise meg selv om at jeg kommer til aa mote dem senere, hvis ikke blir jeg deprimert.

skal prove aa legge ut noen bilder, men datamaskina vi har er saa daarlig og treig at det tar timesvis aa laste dem opp. alt til sin tid.

Ingen kommentarer: