tirsdag 12. mai 2009

ABC prahran

da har stine faktisk jobbet en dag siden midten av januar. jeg jobbet startet klokka 9 og sluttet 17.30, minus en time pause. barnehagen heter abc prahran, og ilopet av dagen vandret jeg mellom tre forskjellige avdelinger; nursery, der babyene holder til, toddler rommet, for de litt eldre, og kinder rommet for de eldste. personlig likte jeg babyene best. ja, det var en del skriking og bleieskift, men jeg synes likevel det var bedre enn aa passe de eldste. nesten bare gutter som loper, skriker og herjer, og hvis de gjor noe galt maa man forklare hva de har gjort galt, hvorfor det var galt osv. og det kjaere venner er litt av en jobb for det er faa 5-aar gamle gutter som vil hore paa deg. spesielt naar det er ei ny barnehagetante i bildet. men alt i alt gikk det da greit. barn er simple vesen, og det er ganske morsomt aa leke med dem. det beste av alt er at jeg faar 20 dollar timen for aa vaere der!

ellers har jeg nedtelling til sondag. gleder meg kjempemasse til aa treffe mamma og arve igjen. usikker paa om jeg gleder meg like mye til aa dra hjem, det er fortsatt litt blandede folelser, og det er trist. men jeg vet at det er paa tide aa dra hjem og at naar jeg kommer hjem kommer jeg til aa bli lettet. komme tilbake til mitt eget rom, egen seng og alle mine elskverdige klaer som jeg la igjen.

3 kommentarer:

Søsters 1 sa...

Hei, Stinemor!
Prøvde å¨nå deg på fb, men du kobla deg ut... Ja, det er krevende å jobbe i barnehage! De fleste tror at det er en lett jobb, men du blir sliten i hodet!!!! Så du har hatt et lager med klær på Frosta i nesten et år uten at jeg har tenkt på det...du kunne lagra dem her da, vøttu;) Jeg vet 2 stk som gleder seg til om 3 dager nå!!!! Gjett hvem? De har nok litt reisefeber! Skal gå i fjøset nå, tok frokost v pc'n, onsdag = FRI!!!!! Så da stresser jeg ikke med å komme meg i fjøset nei! men nå er kl halv ni, så det er vel på tide å fli skit og fore dyr! Lykke til med evt flere dager i bhg! Klem:)

Trude sa...

Hehe.
Til sommeren får du mulighet til å øve mer på å "megle" og forklare ting til små gutter (ikke 5 år, men 1,5 og 4:p)
Har vært på siste nøsteturn for Emre i dag. Selv om de bare var 3 gutter og ei jente der klarte de jammen meg å bruke hele gymsalen og til og med fylle den med MASSE lyd:-P

pernille sa...

hipp hipp hura hipp hipp hura
gratis med degen det er 17 MAI